Blog

4.nap

2015.08.19 21:03

Sajnos ma reggel nem a megszokott napsütésre ébredtem, hanem borult időre és egy kis "light rain"-re. Persze tudom,hogy itt ez a normális mégis  nehezemre esett melegebben öltöznöm. Már csak azért is ,mert ma délután látogatást tettünk Dartmoor-ba. Ez egy csodálatos nemzeti park, hatalmas területen fekszik és igazi érintetlen vidéki angol táj. Lenyűgöző látvány, kissé kísérteties is, mert a párától vagy ködtől csak bizonyos távolságra látni. Ha látta valaki az Üvöltő szelek című filmet, akkor biztos tudja miről beszélek.

Az iskolában ma csupa improvizációs feladatot oldottunk meg ,hol párban,hol csoportban. A  kulcsszó a spontaneitás volt,azaz szinte gondolkodási idő nélkül azonal reagálni kellett különböző helyzetekre, nem feledve a testbeszédet sem. Kissé komplikáltan hangzik, de rengeteg nagyon haszos anyagot gyűjtöttem össze ismét.

Teljes cikk

3.nap

2015.08.18 18:29

Izgalmasan telt a mai nap is . Délelőtt 2 óránk volt a tegnap megismert  dráma tanárnővel, hát ma sem unatkoztunk! Rengeteg nevetés mellett igen jól hasznosítható dramatikus játékokat tanultam . Majd meglátjátok!!!

Délután Esther Thomas tanárnővel volt 2 óránk. A dráma angol órai hasznosságáról beszélgettünk, véleményeket cseréltünk, majd Story cubes azaz mese kockákkal játszottunk. Röviden: a kockák oldalán különböző egyszerű rajzok vannak pl. egy balta, egy ember akik bekopog az ajtón stb.. Választanunk kellett 3-mat és folytatnunk kellett a mellettünk ülő történetét.Nagyszerű játék, biztos veszek egyet és majd otthon megmutatom nektek.

A nap fő eseménye az esi parti séta volt a Double Locks pub-ba. Kb 40 perces sétával el is érkeztünk egy kicsi, e annál eredetibb, hatalmas szabadtéri parkkal rendelkező szórakozó helyre. Csoporttásainkkal jókat nevettünk a nap történésein és természetesen megkóstoltuk milyen is az igazi angol sör (Devon Dreamer).

Már alig várom a mai napot, hogy lássam a híres Dartmoor National Park-ot!!!

Teljes cikk

2.nap

2015.08.17 20:47

Elkezdődött az iskola!!!

Tanárnőnk Meghan Searle igazi Drama teacher először bemutatta nekünk az iskolát (IPC - Inertanional Projects Centre)  szó szerint , mert megmásztuk mind három emeletét. Igazi angol sorház ,basement- alagsor, ground floor-fölszint,first floor-első emelet , second floor-második emelet. Van egy kis konyha is ahol önkiszolgáó rendszerben kávét, teát lehet inni az órák közötti szünetben.

A mi termünk a földszinten volt és már ma is sok érdekes-játékos feladatot oldottunk meg a csoportttásaimmal. Van köztük 2 spanyol 1 szlovák, 1 lengyel 1 lett és rajtam kívül még 2 magyar tanárnő. A kedvencem egy "zip ,zap, boing" című játék volt, amin sokat nevettünk, alig várom , hogy a tanítványaimmal is kipróbáljam.

Ebédszünetben lesétáltunk a Quay-re( ejtsd  (ki:),magyarul a rakpartra, ami tele volt túristával és rengeteg érdekes üzlettel.Ebédre egy szelet hagyományos Cornish pastry-t ettünk, ami forró vajas-leveles tészta omlós és szaftos hússal es sült hagymával töltve. Az iskola különben erre a rakpartra néz, de kb olyan magasan van, mint a dombon Gyöngyösön a 7-es iskola. Szóval jó kis séta fölfelé.

Délután nem volt hagyományos tanítási óra , hanem egy idősebb úr beszélt nekünk Exeterről és Devon megyéről. Élvezetes és vicces előadását követően megismertük Exeter legfontosabb nevezetességét a katedrálist. 1120-ban már itt állt ez a gyönyyörű gótikus stílusú épület.

Haza gyalog tettük meg az utat ( kb 1/2 óra  séta ) és megtapasztalhattuk milyen zavaró is tud lenni ha az autók a másik oldalon közlekednek!!!

A városban járva számtalan izgalmas feliratot találtam , fényképgalériámban ezeket is megnézhetittek.

Teljes cikk

1.nap

2015.08.16 23:05

Végre itt vagyunk!!!

Hosszú fárasztó utazás után megérkeztünk szállásunkra az  exeteri egyetem campusán levő Holland Hall-ba. Gyönyörű a kilátás a szobából a környező dombokra (fénykép is lesz majd róla).

Röviden az utazásról: kis késéssel indultunk a Liszt Ferenc repülőtérről , helyi idő szerint 10 órára erkeztünk meg.Csodás sima volt az út , gyönyörű napsütéses idő volt London felett így láthattuk a Tower Bridget , a London Eye-t és a híres uborkát is.

Egyszeűen megtaláltuk az utat a Heathrow Coach Station-ra, de sajnos a buszunk indulásáig sokat kellett várnunk ( olyan nagy város Exeter, hogy csak erre a későbbi járatra volt jegy). Addig ismerkedtünk a helyi szokásokkal és aklimatizálódtunk. Felüdülés volt az otthoni hőség után végre csak 22 fokos levegőn lenni.Rengeteg különböző népcsoport megfordult a pályaudvaron, az angol mellett sok egyéb idegen nyelvet is hallottunk.

Végül is 3 óra 20 perc buszozás után fogtunk egy taxit .Indiai akcentussal beszélt a sofőr angolul és sok hasznos infot elárult a városról.

A kollégiumban kedvesen fogadtak és meleg vacsorával vártak minket. A szoba nagyon kellemes kis kuckó, saját kis fürdőszobával, hűtővel és vízforralóval felszerelt.

Találkoztunk a kurzuson résztvevő többi kollégával is , ki kedvesen- ki kevésbé kedvesen de szóba állt velünk. Holnap kezdjük az igazi ismerkedést!!!

Nagyon szép, igazi angol kisváros Exeter, már alig várom a holnapi napot, hogy alaposabban megismerhessem!